Přesun rodičovského příspěvku do Klientské zóny JENDA

Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) uvedlo ve čtvrtek, 17. srpna 2023, do provozu digitální formulář pro žádosti o rodičovský příspěvek skrze Klientskou zónu JENDA. Tohoto pomocníka lze nyní plně využívat online nejen pro klienty, ale i pro úřad. Žádost mohou podat všichni rodiče, ať již se jedná o zaměstnance či OSVČ. MPSV plánuje do budoucna digitalizovat celé spektrum státní sociální podpory. Současně se Úřad práce ČR transformuje do moderní organizace, která nabízí kvalitní služby svým klientům a vyhovuje potřebám svých zaměstnanců.

Bezproblémové žádosti o dávky a rodičovský příspěvek

Klientská oblast JENDA poskytuje jednoduchý a bezkontaktní způsob podání žádostí o dávky. Byla spuštěna v minulém roce, kdy prostřednictvím ní bylo možné zažádat o jednorázový příspěvek 5 000 korun na dítě, což využily stovky tisíc lidí. Nyní skrze Klientskou zónu JENDA lze také vyřešit záležitosti týkající se rodičovského příspěvku. Aplikace umožňuje podání nové žádosti nebo změnu výše příspěvku s využitím intuitivního dynamického průvodce.

„V digitalizaci jsme udělali další důležitý krok kupředu. Rodičovský příspěvek nyní tvoří
63 % z celkového objemu poskytovaných dávek státní sociální podpory. Nyní znovu
přicházíme s výrazným zjednodušením žádosti o tuto formu pomoci. Kladli jsme důraz na
to, aby vše bylo maximálně intuitivní a zbytečně jsme například po žadatelích nechtěli
složitě vypisovat údaje, které stát již má. Vše klienti vyřeší během několika minut z pohodlí
domova, odkud pak mohou průběžně sledovat i stav vyhodnocení své žádosti,“ popsal
ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL). „MPSV je nyní skutečně
ve státní správě lídrem v digitalizaci a v tomto trendu budeme určitě pokračovat,“ dodal.

Transformace Úřadu práce ČR

Postupně budou v Klientské zóně JENDA rozšiřovány možnosti on-line žádostí o další dávky. Kromě rodičovského příspěvku se bude jednat také o přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení. Přechod této agendy do nového elektronického prostředí je plánován ještě v průběhu letošního roku.

V rámci transformace Úřadu práce ČR je implementován koncept „Jeden Úřad“, jehož cílem je efektivně rozložit pracovní zátěž a optimalizovat kapacity jednotlivých pracovišť. Postupným zaváděním automatizace do činností se také otevírá větší prostor pro poskytování poradenství klientům úřadu.

„V oblasti digitalizace jsme v rámci ÚP upravili proces pořízení, zpracování i hodnocení
žádosti, opravdu se konečně odkláníme od metody „tužka, papír“. Vidíme, že klienti mají
o moderní přístup zájem a oceňují ho. Statistiky jasně ukazují, že se nám podařilo výrazně
zkrátit dobu vyřízení žádostí, a to i na pracovištích s nejvyšším vytížením. Nyní držíme
zákonné lhůty, často se ale výrazně pohybujeme i pod touto hranicí,“ uvedl ministr.

Více informací k digitalizaci MPSV naleznete ZDE a také v tiskové zprávě.

Zajímáte se o novinky ze světa účetnictví a daní? Tak vyzkoušejte některé z našich školení!


Chcete další informace o účetních, mzdových a daňových aktualitách? Pravidelně pro vás připravujeme online školení na všechna důležitá témata. Podívejte se na aktuální školeni >>