Právě probíhají VELIKONOČNÍ SLEVY: 40 % na všechna VIDEO ŠKOLENÍ!

🎁 🐰 🐣 Při objednávce zadejte kód:  VELIKONOCE40P-SPU

Akce končí za:

Změna zdravotní pojišťovny a OSVČ

Od července minulého roku až do ledna tohoto roku, měly osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ), stejně tak, jako i jiní pojištěnci, možnost změnit zdravotní pojišťovnu. Nejedná se o proces nijak složitý, v případě OSVČ a jejich přehledů však vznikají určité povinnosti. A ty souvisejí s odevzdáním přehledu.

Odevzdání přehledu

S odevzdáváním přehledu na zdravotní pojišťovnu se pravděpodobně setkala většina z nás. V tomto přehledu se počítá roční zdravotní pojištění. Odpočítají se zálohy, které jsme zaplatili v průběhu roku. A můžou nám vzniknout dvě situace. Ta veselejší, když zjistíme, že máme přeplatek, který nám pojišťovna zašle na účet, nebo ho použijeme na zaplacení dalších záloh, anebo nám vznikne nedoplatek, který je nutné uhradit do 8 dní od odevzdání přehledu.

V případě, že jste daňové přiznání odeslali elektronicky, máte čas na odevzdání přehledu zdravotní pojišťovny do 2.6.2023. Jinak je nutné tak učinit do jednoho měsíce po termínu pro odevzdání daňového přiznání.

Vyplnění dvou přehledů

Přesně tak. Pokud jste v druhé polovině roku 2022 měnili pojišťovnu, přehledy budete muset vyplnit dva. Jeden pro starou a jeden pro novou pojišťovnu. Daňový základ je u obou stejně vysoký.

Pokud byste se rádi procvičili, více informací a praktický přiklad naleznete ZDE.

Zaujalo vás téma zdravotních pojišťoven? Podívejte se na naše školení Nemocenské a důchodové pojištění v roce 2022 a 2023.